招聘就业
港大在线
大学咨询
新生频道
人文艺术
港务信息
活动区
考试交流
网络娱乐
相聚港大
历史话题
运动户外
谈天阔论
电脑科技
版主站务
香港大学论坛 >> 活动区 >> 浏览帖子

Seminar: Nonparametric Classification Methods for Cognitive Diagnosis

浏览:417  回复:0

admin   2018/9/18 3:47:09 编辑    1 楼
Seminar: Nonparametric Classification Methods for Cognitive Diagnosis 
posted by Faculty of Education for HKU and Public 
Event Type: Public Lecture/Forum/Seminar/Workshop/Conference/Symposium 
Event Nature: Education 

Event Details 
EDUCATIONAL AND PSYCHOLOGICAL MEASUREMENT COLLOQUIUM SERIES

Nonparametric Classification Methods for Cognitive Diagnosis

Dr. Chia-Yi Chiu
Graduate School of Education
Rutgers, The State University of New Jersey

Abstract
The focus of cognitive diagnosis (CD) is on evaluating an examinee’s strengths and weaknesses in terms of a set of cognitive skills that need to be learned. Current methods for fitting CD models work well for large-scale assessments, where data for hundreds, if not thousands of examinees are available. However, the development of CD-based assessment tools that can be used in small-scale test settings, say, for monitoring instruction and learning at the classroom level, has not kept up with the rapid pace at which research and development have proceeded for large-scale assessments. This is mainly because the sample sizes in small-scale test settings do not allow for the item parameters, hence, examinees’ proficiency class memberships to be reliably estimated. In this presentation, two nonmodel-based methods, the nonparametric classification and general nonparametric classification methods, are introduced. The two nonparametric methods allow for assigning examinees to the correct proficiency classes with a high rate of accuracy even with relatively small sample sizes. Theoretical justifications and empirical studies will also be presented to support the legitimacy of using the methods. Finally, a data set from a CD assessment, the Fraction in Addition and Subtraction Test, will be used to demonstrate a real-world application of the methods.

About the Speaker
Dr. Chia-Yi Chiu is currently an associate professor from the Educational Measurement and Statistics program in the Department of Educational Psychology at Rutgers University, New Jersey. Dr. Chiu’s research concerns the theoretical foundations of innovative assessment methods for CD. She aims to develop efficient and easy-to-use assessment tools that help improve the quality and effectiveness of instruction. Examples of these tools include the nonparametric classification methods and related applications that are particularly suitable for small education programs. Dr. Chiu’s current projects, funded by a National Science Foundation CAREER grant, involve the development of nonparametric CD-based computerized adaptive testing for use in classrooms.

Everyone is welcome to attend!

If interested, please confirm your attendance by sending an email to kpsantos@hku.hk


表情

帮助文档 举报投诉 隐私条款 认证会员 联系我们
© 2009-2018 www.hkubbs.cn Processed in 1.04 second(s)